למידת חקר בקהילת למידה
פרופ' דני בן-צבי ואיתן כהן

תוצאת תמונה עבור ‪inquiry learning‬‏

מאז ג'ון דיואי, משמש המונח "למידה בדרך החקר" (inquiry-based learning) לתיאור מגוון שיטות פדגוגיות. בקורס ערכנו דיון תיאורטי במשמעויות המונח, בדרכים ליישומו, ובחלק מהשאלות והמתחים שקשורים בו. בין היתר, דנו בסקרנות טבעית כמניע ללמידה, לחקר ולגילוי, באימוץ של שיטות מחקר אקדמיות ויישומן בבתי הספר, במתח שבין חווית הגילוי של התלמידים/ות ובין הצורך להדריך אותם/ן, ובשאלות אונטולוגיות הנוגעות למהות הידע ולתהליך הלמידה. הקורס עוצב כקהילת למידה, שבה התנסנו בעצמנו בלמידה בדרך החקר, תוך קריאה במחקרים עדכניים, שבוצעו על ידי חוקרים מובילים במדעי הלמידה ובחינוך מתמטי ומדעי, בשנים האחרונות.




Comments