מחקר עיצוב א'
פרופ' יעל קלי

הקורס הראשון מבין שלושה קורסים התומכים בעריכת פרויקט הגמר במסלול לימודים ללא תיזה. בקורס לומדים לעצב ולפתח סביבת למידה מתוקשבת, אשר מפעילים ומעריכים בשני קורסי ההמשך. 

חלקו הראשון של הקורס מוקדש לעיצוב סביבת הלמידה, וכולל ניתוח האתגר הפדגוגי, בחינת פתרונות קוריקולריים קיימים, ועיצוב "על יבש" של סביבת הלמידה. חלקו השני של הקורס מוקדש לפיתוח של סביבת הלמידה תוך התמודדות עם מגבלותיה ויתרונותיה של הסביבה המתוקשבת. החלק האחרון של הקורס מוקדש להצגה, משוב הדדי ושיפור של הפרויקטים, וכן, להיערכות לקראת הפעלת סביבת הלמידה בשנה הבאה.


פרוייקטי גמר:

סיפורי סבתא

פרוייקט הגמר של בוריס איבינדר וסיגל נוימן
"סיפורי סבתא" היא סביבה המיועדת ללוות ולהנחות סבתא ונכד ליצור אלבום דיגיטלי, המבוסס על סיפור סבתא. הסיפור יכול להיות נאמן למציאות או צ'יזבט מוגזם, לבחירתם.

My town
פרוייקט הגמר של היבא עזאיזה, עמראן עויס וג'נאת עויסאת
"My Town" הוא פרויקט שמשלב בין שתי אוכלוסיות , "תלמידים בעלי צרכים מיוחדים" ותלמידי בית ספר יסודי (תלמידי כיתה ה). הפרויקט משלב בין שני ערכים : ערך ערכי וערך לימודי. מטרת הפרויקט לקיים מפגש בין שתי אוכלוסיות ולהכיר דרך למידה על המורשת (במיוחד מורשת באקה אל- גרבייה). הפרויקט יכלול תהליך לימודי על מקומות חשובים בעיר, התלמידים יחקרו ויפתחו פעילויות על מקומות אלה בעזרת אפליקציות שונות והאייפדים. כל קבוצה מפעילה הפעילות שלה לקבוצות האחרות אשר תתקיים החוויה של "למידה מבוססת מקום".
יומן מסע
פרוייקט הגמר של קשת ערגון, ענת מינץ-זהבי ואורנה וקנין בכל שנה יוצאים לפולין אלפי בני נוער למסעות בין עבר להווה. " יומן מסע" הוא פלטפורמה מקוונת - בה יוכלו התלמידים לקרוא ולהתכונן לקראת המסע, לכתוב את רשמיהם במהלך המסע ביומן רפלקטיבי, להשתתף בדיונים ולשתף בתמונות, קטעים ורגעים אישיים או קבוצתיים.



screenshot-sites.google.com-2017-05-26-18-35-00.png  חשים את האוויר

פרוייקט הגמר של שני
 גולדשטיין ומיכל הנדל-סופה

 בעולם שבו הטכנולוגיה מתפתחת בקצב מהיר המחקר המדעי מקבל תפנית מרעננת. השימוש ב- Crowdsourcing (מיקור המונים) מאפשר לקדם מחקרים במהירות שלא הייתה אפשרית בעבר. תהליך זה נקרא "Citizen Science" - מדע אזרחי. באופן טבעי גם הלומדים הם אזרחים ולכן החלטנו לשלב את המדע האזרחי בכיתה בלימודי המדעים על מנת לאפשר ללומדים חווית למידה מיוחדת, מעניינת ואותנטית.

מוקאפ.jpg לרוץ על החיים
פרוייקט הגמר של אבי אלקיים ושירה זליקוביץ

בואו נחזק כישורי חיים דרך למידה חווייתית שתיצור מפגש עם ערכים חשובים כגון: חברות, שיתוף פעולה, עזרה הדדית, ניהול זמן, תזונה נכונה, כושר ובריאות. לא סתם נדבר על חשיבותם אלא גם נתנהל על פיהם תוך יצירת קבוצת ריצה, שתגיע להישגים אישיים וקבוצתיים. הפרויקט משלב שיעורי חינוך ביחד עם שיעורי חינוך גופני וכלים טכנולוגיים כגון אפליקציית ריצה, אתר גוגל סייט, אפליקציית מסרונים ועוד.







Comments